7 Kegunaan Air Mani Lelaki Yang Perlu Semua Ambil Tahu

Tahukah anda,selain menghasilkan zuriat,air mani juga mempunyai beberapa kegunaan lain yang mungkin anda belum ketahui.Teruskan membaca beberapa info menarik mengenai Air mani lelaki.

1. Air mani boleh menyebabkan alergik

Ada beberapa wanita yang alergi terhadap air mani. ini disebut hipersensitivitas plasma mani manusia (seminal plasma hypersensitivity). Gejala ini bergantung pada jumlah air mani yang masuk ke tubuh.Gejala seperti gatal, kemerahan, lepuh, bahkan kadang-kadang menyebabkan susah bernafas.

2. Air mani adalah sumber tenaga

Air mani telah dikaitkan dalam pengubatan Cina dan teori Chi Kung.Menurut teori Chi Kung, energi dari tubuh ditransfer ke organ seksual selama ghairah seksual. Teori ini menunjukkan setelah keluar air mani, energi tertentu dari tubuh manusia juga sedang dirembes.Hal ini menjelaskan mengapa orang merasa lemah setelah melepaskan sperma.

3. Rasa air mani berpunca dari makanan yang dimakan lelaki

Menurut Bodansky dalam bukunya yang berjudul To Bed or Not to Bed (2005), beberapa wanita menyukai rasa air mani tapi yang lain tidak demikian. Sebagai contoh, kafein dan daging merah membuat rasa air mani masam atau pahit.

4. Air mani sebagai ubat anti depresi(stress) wanita

air mani mengandungi beberapa hormon yang mengubah suasana hati, seperti testosteron, estrogen, hormon perangsang folikel, hormon luteinizing, prolaktin dan beberapa prostaglandin yang berlainan. Dan memberi kesan dalam darah wanita sejam setelah terkena air mani.

5. Air mani adalah sejenis nutrisi

Johnson dan Everitt dalam bukunya Essential Reproduction (2000) mengatakan air mani mengandungi gizi yang tinggi. Dalam ejakulasi khas (kira-kira satu sudu teh), air mani sudah mengandung 150 mg protein, 11 mg karbohidrat, 6 mg lemak, 3 mg kolesterol, 7 percent US AKG kalium, tembaga dan seng.

6. Air mani tidak akan habis

lelaki hanya memerlukan waktu 15 minit untuk menambah jumlah air mani setelah ejakulasi

7. Sperma Digunakan untuk Menulis Surat Agen Rahsia

London, Sperma pernah digunakan sebagai tinta lutsinar yang paling efektif karena tidak terdeteksi oleh wap yodium.Agen rahsia Inggeris atau MI6 menggunakan sperma untuk menulis pesanan rahsia dlm Perang Dunia I.

Kerana risau diketahui musuh, pihak M16 berusaha mencari formula untuk menulis pesan rahsia tanpa dikesan uap yodium yang waktu itu merupakan metode paling mutakhir dalam mengesan tulisan rahsia.Hal ini terbongkar dalam catatan harian seorang wakil ketua intelijen militer di Perancis, Walter Kirke.

Dalam catatan pada June 1915, adanya permintaan tinta lutsinar yang tidak mudah dikesan dari pimpinan tertinggi MI6 di London University.Telegraph, Rabu (22/9/2010), permintaan itu akhirnya mendapat jawapan pada bulan Oktober 1915.

Dalam surat itu, mereka mencadangkan pesan rahsia ditulis dengan cairan yang sangat mudah didapati iaitu sperma atau air mani.Selain mudah didapati, hasil pengujian menunjukkan sperma tidak dapat dikesan oleh uap yodium.

Trik ini hanya ada sedikit kontra, misalnya seorang agen akan dikeluarkan dari tempatnya bertugas jika dia membantah bila dia diarah menggunakan sperma untuk menulis.Para agen juga harus perlu ingat untuk sentiasa menggunakan sperma yang masih segar jika tidak mahu tulisannya mengeluarkan bau yang tidak sedap.

Catatan-catatan tersebut terdapat dalam buku MI6:
The History of the Secret Inteligence Service 1909-1949 karya Prof Keith Jeffery.

Buku tersebut dilancarkan Selasa 21 September 2010 dan akan dimuat secara bersiri dalam terbitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>