Tempat menarik di pulau pinang

Tidak tahu nak bercuti dimana? disini saya sediakan tempat-tempat menarik yang terdapat di pulau pinang.

Botanical Gardens and Zoos

Botanical Garden

Butterfly Farm

Tropical Fruit Farm

Tropical Spice Garden

Famous Streets

Batu Ferringhi Sidewalk Bazaar

Historical Buildings

Cheong Fatt Tze Mansion

Fort Cornwallis

Khoo Kongsi

P. Ramlee’s House

Pinang Peranakan Mansion

Sleeping Buddha Temple

Suffolk House

Syed Al-Attas Mansion

Islands

Pulau Jerejak

Monuments and Landmarks

Penang Chinese Town Hall

Queen Victoria Memorial Clock Tower

Museums and Art Galleries

Penang Museum Philomatic Society (Sun Yat Sen Memorial Centre)

Toy Museum

War Museum

National Parks

Penang National Park

Places of Worship

Ache Street Mosque

Floating Mosque

Kuan Yin Teng Temple

Tua Pheng Kong Temple

Ports/Ferries

Penang Bridge

Pulau Jerejak Ferry Terminal

Swettenham Pier

Tanjung City Marina Penang Port

The Clan Jetties of Penang

Rivers and Lakes

Telok Bahang Dam

Shopping Centers

Auto City Juru

Gurney Plaza Island Plaza

Komtar

Mega Mall

Midland Park Centre

Penang Time Square

Prangin Mall

Queensbay Mall

Sunshine Square

Sunway Carnival Mall

Tesco Extra Sungai Dua

Things to do

Little India

11 thoughts on “Tempat menarik di pulau pinang

  1. kalau ikutkan bEe tak suka nak berjalan ke sana. Tp sbb adik kahwin dgn org sana, so rajin juga kdg2 berjalan2 kat sana.. huhuhu :)

  2. 3 tahun dok USM Penang tp 2-3 tempat je yg pernah pergi…
    Rasa menyesal pulak sbb jarang berjalan dulu2..
    skrg ni dah susah nak ke sana…

  3. dua tahun lepas i pernah pergi penang tapi kawan yang hantar, jadi tak jadi masaalah, tetapi kali ini kami seramai 20 orang ke sana, jadi i lah yang beratur semua perjalanan, i pun tak tahu manalah i kena bawa mereka pergi?? boleh lah terangkan ataupun tunjuk ajar sikit tentang penang.
    thanks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>